Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

24.8.2013

Anu Saagim on Suomen toiseksi epämiellyttävin julkisuuden henkilö

Kun Anu Saagim sanoi eilisessä Nyt-liitteen haastattelussa, että "jotkut rupikonnat on niin hirveän näköisiä, että ne pitäisi pakottaa leikkauksiin", ja ""mä todella rakastan itseäni paljon, koska tiedän, että olen paras. Kaikki mitä olen saavuttanut, on oma ansiotani, ja olen ylpeä itse itsestäni", nämä ansiot kaipaavat lähempää tarkastelua, vaikka minua ei yleensä liikauta pöläystäkään, mitä julkkikset tekevät.

Olin töissä Taideteollisen korkeakoulun galleriassa vuosituhannen vaihteessa. Paljastan nyt kaksi salaisuutta tästä henkilöstä, jonka meriitit perustuvat siihen, että hän on naimisissa taiteilija Ristomatti Ratian kanssa.

1) Ristomatti Ratia lainasi opiskelijatöitä ylioppilaskunnan galleriasta ja julkaisi mallien ideoita omissa nimissään. Tätä ei voi puolustella sillä, että kuulemma tiedemaailmassakin tutkimusryhmän johtaja saa kunnian toisten tekemästä työstä.
2) Anu Saagim palautti niitä lainattuja töitä. Hän on toiseksi epämiellyttävin tapaamani julkisuuden henkilö, verrattuna esimerkiksi kerran samassa galleriassa vierailleessaan Tony Halmeeseen, joka oli mitä herttaisin ihminen. Hänen arvomaailmassaan opiskelijat, galleriatyöntekijät, hallinnollinen ja toimistollinen henkilökunta on olemassa vain palvellakseen narsistista julkisuuden henkilöä.

Ei kommentteja: