Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

3.4.2012

Me rakastamme musiikkia

Tällainen on Radio Laine. Kuule kaikki suosikkiartistisi, ja 365 kaikkien aikojen parasta biisiä! Paljon musiikkia, enemmän musiikkia, eniten musiikkia, parasta musiikkia! Yli 70 minuuttia musiikkia, kaikki digitaalista!

In English: Hear, hear! All your favourite artists, more music, most music, best music! 70+ minutes music, DDD!

Kiitos varoituksesta. Miten niin minun suosikkiartistejani? Mistä te muka sen tiedätte? Kenen minun? Tiedänpähän ainakin pitää radion kiinni. No, ei sen puoleen että osaisin sen avatakaan. Mitä kanavia niitä olikaan? Missä?
Te mitään musiikkia rakasta. Tai jos rakastatte, sitten en minä tunnista, mitä musiikki on.

Olen luullut, että radion tehtävä olisi sivistää. Ei se kuitenkaan onnistu, jos juontajat luulevat oboeta kaakaoksi ja sekoittavat Bermudan, Bahaman ja Barbadoksen. Ja vielä kehtaavat nauraa päälle sen sijaan että kertoisivat esimerkiksi sen, mistä tietää, mihin loppuu edellinen hättömättö ja mistä alkaa seuraava höttömöttö. Nythän on voinut käydä niin, että olen jäänyt autuaan tietämättömäksi siitä, että olen saattanut kuulla tietämättäni monia musiikin helmiä.

Ihan vaan kysymys: ovatko Beethovenin ysi ja Bachin Matteuspassio biisejä? Millä logiikalla "eniten" on sama asia kuin paras? Millä perusteella pisin ei voisi olla sama kuin "eniten" eli paras? Mikseivät nämä radiot voisi soittaa hiljaisuutta? Siitä voisin jotakin joskus maksaakin.

Ei kommentteja: