Olen porvoolaistunut vihreä kaupunkimetsäaktivisti, kaupunkisosiologi ja -maantieteilijä, sienestyksen, musiikin ja kirjoittamisen amatööri, jalkapallon moniharrastaja, isä, ulkoilija ja hyötyliikkuja. Olen yksin itse vastuussa blogini aineistoista ja mielipiteistä. Aineiston lainaaminen ilman lupaa kielletty.

7.1.2012

Niin DNA palvelee

Astelin sisälle paikalliseen, siis Porvoon DNA-liikkeeseen, tarkoituksenani siirtää mokkulaliittymä isäni nimiin. Sanoivat ensin liikkeestä, että ei onnistu: isäni ja minun pitäisi olla samaan aikaan samassa liikkeessä, siis sekä vanhan että uuden mokkulan omistajan. Kun tähän totesin, että ei tämä ole kohtuullinen vaatimus eikä realistinen toteuttaa, koska asumme eri kaupungeissa, siis minä ja isäni, sitten keksivät pitkin hampain antaa minulle valtakirjan, jonka kanssa isäni voisi marssia kauppaan siirtääkseen irtisanomani mokkulan nimiinsä. Poistuessani vielä liikkeestä tarkistin, onko proseduuri nyt omalta osaltani selvä, kysymällä että onko se selvä ja onko myös liittymä irtisanottu ja että tarvitaanko enää mitään jatkotoimenpiteitä omalta osaltani. Tähän myyjä sanoi että kyllä on, kyllä, ja ei, että ei tarvita.

Kun isäni sitten meni omaan, eli Hakaniemen DNA-liikkeeseensä, siellä todettiin että ei ole mokkulaliittymäni vielä irtisanottu. Niin palvelee DNA: antaa ristiriitaista tietoa ja juoksuttaa ihmisiä turhaan. En suosittele. Tai sitten siellä työskentelee suomen kieltä ymmärtämättömiä ihmisiä.

Ei kommentteja: